Koncert nr 1 na klarnet i orkiestrę (1960 r.) cz. I Alegro energico
Koncert nr 1 na klarnet i orkiestrę (1960 r.) cz. II Adagio ma non troppo
Koncert nr 1 na klarnet i orkiestrę (1960 r.) cz. III Vivo
Sonata Romantica op.222 nr 3 na klarnet i fortepian (1959 r.) cz. I Moderato
Sonata Romantica op.222 nr 3 na klarnet i fortepian (1959 r.) cz. II Notturno
Sonata Romantica op.222 nr 3 na klarnet i fortepian (1959 r.) cz. III Finale
Suita op. 171 na klarnet i fortepian (1953 r.) cz. I Taniec śląski Trojak
Suita op. 171 na klarnet i fortepian (1953 r.) cz. II Dumka mazowiecka
Suita op. 171 na klarnet i fortepian (1953 r.) cz. III Kujawiak
Suita op. 171 na klarnet i fortepian (1953 r.) cz. IV Marsz góralski
Witold Friemann
- kompozytor ,pianista i pedagog (20.08.1889-22.03.1977)
W 1909 roku ukończył Instytut Muzyczny w Warszawie w klasie fortepianu Aleksandra Michałowskiego oraz kompozycję i instrumentację pod kierunkiem Zygmunta Noskowskiego i Romana Statkowskiego. Od 1912 roku przebywał w Lipsku i Meiningen gdzie kontynuował naukę sztuki komponowania pod kierunkiem Maxa Regera. W 1921 roku przybywa do Lwowa i rozpoczyna działalność pedagogiczną w Konserwatorium Polskiego Towarzystwa Muzycznego. W tym czasie stał się znany jako kompozytor głównie dzięki liryce wokalnej ,której wykonawczynią była m.in. Ada Sari. Był założycielem Śląskiego Konserwatorium Muzycznego w Katowicach w roku 1929.W roku 1933 zamieszkał w Warszawie gdzie rozpoczął pracę w Polskim Radiu jako „kontroler muzyki poważnej ” a następnie jako „referent muzyki poważnej” .Od 1946 roku przez 17 lat był dyrygentem chóru i nauczycielem fortepianu w Zakładzie dla Ociemniałych w Laskach pod Warszawą . Pozostał tu także po przejściu na emeryturę. Friemann uważał się za romantyka ,traktował swą sztukę emocjonalnie, odrzucając wszelką kalkulację. Przez ostatnie 30 lat swojego życia tworzył w świadomej izolacji od środowiska muzycznego, dążąc do utrwalenia swojego indywidualnego języka muzycznego. Napisał ponad 1300 utworów solowych, kameralnych i orkiestrowych, należy jednak do grona kompozytorów zapomnianych.
Zenon Kitowski
w 1985 roku uzyskał dyplom z wyróżnieniem w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie prof. Ryszarda Sztajerwalda. W 1982 roku otrzymał I-szą nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Klarnetowym im. K. Kurpińskiego we Włoszakowicach. W tym samym czasie rozpoczął pracę jako I-szy klarnecista w Polskiej Orkiestrze Kameralnej Jerzego Maksymiuka. Od 1982 roku nawiązał współpracę z Krajowym Biurem Koncertowym. Jako solista koncertował m.in; z Polską Orkiestrą Kameralną, Sinfonią Varsovią, Polską Orkiestrą Radiową, Polską Filharmonią Kameralną Wojciecha Rajskiego, Sinfonią Wratislavia, Concerto Avenna oraz wieloma orkiestrami symfonicznymi w Polsce. Występował z recitalami i koncertami kameralnymi (m.in.z kwartetem ‘Camerata ’i kwintetem dętym ‘Tempo Primo’)Zenon Kitowski dokonał wielu nagrań dla Polskiego Radia m.in; koncerty klarnetowe Webera, Kurpińskiego, Stamitza, a także utwory Mendelssohna,Bairda,Wiechowicza,Spisaka,Kisielewskiego,Lutosławskiego.Był I-szym klarnecistą-solistą w Polskiej Orkiestrze Kameralnej, Sinfonii Varsovii, Orkiestrze Polskiego Radia i Telewizji w Warszawie. Aktualnie jest I-szym klarnecistą Orkiestry Polskiego Radia w Warszawie. Współpracował z wieloma znakomitymi dyrygentami takimi jak; Claudio Abbado ,Yehudi Menuhin, Jan Krenz, Christoph Campestrini, Renato Rivolta, Charles Oliwieri-Munroe, Massimiliano Caldi, Jerzy Maksymiuk ,Krzysztof Penderecki, Antoni Wit, Michał Klauza oraz innymi. Koncerty solowe, kameralne i orkiestrowe wykonywał w największych salach koncertowych w całej Europie, USA, Kanadzie, Japonii, Korei Południowej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Od 2011 roku jest wykładowcą klasy klarnetu w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. W 2015 roku otrzymał stopień doktora.
Anna Hajduk-Rynkowicz
– pianistka, absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie (dyplom z wyróżnieniem) oraz studiów pianistycznych w Schola Cantorum w Paryżu.
Regularnie koncertuje na polskich i zagranicznych estradach, głównie z repertuarem chopinowskim i współczesnym. Od lat współpracuje jako solistka i kameralistka z Filharmonią Narodową w Warszawie. Występowała z recitalami m.in. na Węgrzech, we Włoszech, Belgii, Francji, Szwecji, Austrii oraz Kambodży. Z sukcesami koncertuje także ze swoim Olympus Mons Trio.
Laureatka polskich i zagranicznych konkursów pianistycznych oraz uczestniczka I Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego na Instrumentach Historycznych w Warszawie (2018).
W 2018 roku nagrała wraz z Anną Riveiro płytę Ahavat Olam. Miłość wieczna., na której znalazły się jej fortepianowe aranżacje pieśni hebrajskich. Wzięła także udział w nagraniu płyty Percussion visions z utworami Edwarda Sielickiego.
Stypendystka Prezesa Rady Ministrów, Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz wielokrotna stypendystka Prezydenta Miasta Dąbrowy Górniczej. W 2012 roku została uhonorowana nagrodą Prezydenta Miasta Dąbrowy Górniczej za całokształt twórczości artystycznej.
Gatunek:
Muzyka poważna/klasyczna
Data wydania: 2022-06-15
Numer katalogowy: SL 1317